Tässä on ollut niin paljon kaikenlaista hössäkkää että ei meinaa ehtiä sivuja päivittää. Meillä on menossa remontti talossa ja oon maalaillut seiniä ja kattoja ja on kaakeloitu ym. ym..ja tuntuu että remontti on vasta alkumetreillä - ehkä se ensi kesäksi vois valmistua...hmm...tai sitä seuraavaksi....

Tokoiltu ollaan ja tein taas yhden kerran se kaamean virheen että otin Hullu-Hipin mukaan treeneihin ja siitä sitten saatiin kaikki kuulla taukoamatonta kiljuntaa kun Siru innostuu niin siihen ei kiellot auta. Tokokaverit joutu huutaan toisilleen jos yrittivät puhua jotain kun Sirun kiljunta hukutti kaikki äänet alleen.

Timo oli jossain yli kilsan päässä metsässä lenkillä Nasun ja Manun kanssa ja se soitti ja kyseli että onko meillä treenit kun kuuluu niin kamala meteli...ÄÄÄKKSSS..pelkäsin että kohta on poliisit paikalla katsomassa että mitä koiraa siellä kidutetaan...Siru parka-se niin tykkää tokoilusta ja on NIIN onnellinen kun sen vuoro tulee...mutta en vaan voi pitää sitä mukanani sen kiljumisen takia.

Minttu osaa hienosti jo kaikki mitä ollaan opeteltu ja nyt ollaan siirtymässä vaikeampiin juttuihin. Ja jopa minäkin EHKÄ alan oppiin jotain.

                               

JEEE!!! Heitä nyt jo PIAN se lelu !!!

                                   

Huomaattekos kuinka hienosti kävelen mamman vierellä vaikka noi toiset korvaveikot tuijottaa vieressä!

                                     

No joo...Kyllähän mäkin nyt TUON osaan vaikka silmät kiinni !!!!!

Nyt tuli sitten lumi maahan ja koirat on tietenkin ihan onnessaan...lumisota koirien kanssa on kyllä ihan hauskaa mutta en mä aina jaksa lumipalloja heitellä. Siru mokoma vielä syö jokaisen pallon minkä saa kiinni ja sitten juoksee pissillä sata kertaa päivässä sen jälkeen. Mun on pitänyt vähän viihdyttää näitä karvaisia kavereita kun Minttu on lujasti päättänyt että hän on nyt aikuinen ja leikit on leikitty.

Siru yrittää parhaansa mukaan saada Minttua leikkiin mukaan, mutta ainoa mitä Minttu leikkii on juoksukisa ja lumessa rihuminen. Heti jos Siru yrittää kunnon painileikkiä niin Minttu pysähtyy ja menee maahan ja Siru ei saa sitä leikkiin vaikka kuinka on pyrstö pystyssä ja kieli pitkällä kuolaa Mintun edessä. Hmmm...ehkä Minttu nyt sitten on kasvanut leikki-iän ylitse leikki loppui kuin seinään yhtenä ainoana päivänä kun Mintun toinen juoksu oli siinä puolenvälin kieppeillä.

                                       

(Siru) JIPPII !!!!! punainen saaliseläin näkyvissä !!!!!!! ( Minttu) Khömmppphhhh...älä nyt taas intoo siinä, mulla on parempaakin tekemistä....

 

                                          

 

                                             

NJAMISKUS....Olipa hyvä nami...saiskos lisää?

Minttu on silti ihan yhtä iloinen ja tyytyväinen ja innokas kuin ennenkin, painileikki muiden koirien kanssa on vaan kadonnut. Edes Manu ei saa enää Minttua innostumaan painiin...kyllä Minttu muuten voi leikkiä mutta painileikit...hmm...eihän ne nyt hienolle neidolle sovikaan...

Mä katselin vanhoja kuvia joista osa on jo 7 vuoden takaa ja huomasin että vaikka kuvien laatu on suorastaan surkea niin koirien ilmeet ja eleet on kyllä hauskoja. Pitäis kerätä niitä kuvia kansioon ja säästää ihan hauskoina muistoina, nyt ne on hukkuneet tuonne vanhojen tuhansien kuvien joukkoon jotka mulla on CD:lle poltettuna.

                                

Voihan nenä mikä kita...Onkohan Siru ollut jossain hyvin varhaisessa elämässään T-REX....

                                  

(Siru) Tää on ihan eppistä...mutta mä suostun aina kaikkeen, olen ikuinen marttyyri...HUOKAUS..tehkää mulla ihan mitä vaan kyllä mä kestän kaiken....

                                    

(Toivo) Mitä te siinä nauratte - ei mun kielessäni ole mitään vikaa...sitä on vaan vähän liikaa...

                                      

(Viljo) APUA toi punainen pikkuinen otus KIUSAA mua!!! Tulkaa nyt äkkiä AUTTAMAAN !!!!

                                       

(Manu) Hmm...Toivon hampaat näyttävät ihan hyviltä, ei reikiä ja hajukin on oikein miellyttävä..aaahhh.. ( Toivo) Anna mun kaikki kestää !!!!!!

                                         

(Nasu) ANTEEKSI VAAN mutta pyydän hieman arvokkaampaa kohtelua...Chihuahuat EIVÄT pidä roikottamisesta !!!!!

                                               

(Manu) SAANKO KYSÄISTÄ?  - onko jouluateriani todellakin näin pieni ja läskinen?

                                             

(Minttu) Heh...tää porukka on ihan sekopäistä....

Mulla on nyt tahtojen taistelu meneillään Sirun kanssa ulosmenosta....kun sain taas piikit niskaani ja olo on oikein kaamea niin mun pitää tehdä oloni vielä kaameammaksi ja polttaa pari askia tupakkia aina näin kolmen kuukauden välein ...mä sanon sitä kurjuuden maksimoinniksi. No Sirulle on tullut viime kevään jälkeen ihan hirvittävä innostus tupakanpolttoon...tai siis ei siihen polttamiseen vaan siihen että kävelen ovesta ulos tupakille ja otan SYTKÄN mukaani... Siis Sirulla on Sytkäri-innostus joka on mennyt jo ihan manian puolelle. Siru huutaa kun sikaa tapettais ja se rymistelee ympäri huushollia ja odottaa innoissaan että KOSKA MENNÄÄN...Siru siis vaistoaa heti kun ajattelenkin että menen tupakille ja hyppää ylös missä sitten ikinä onkaan ja kiljuen juoksee ovelle odottamaan että koska mamma tulee sätkineen ja sytkäreineen paikalle...HUOKAUS!!!!!!!!

Ei siinä mitään mutta kun tää onneton innostus on muuttunut nyt jo siihen että kun otan sytkärin käteeni ja sytytän kynttilöitä niin eikös Siru ole jo kiljuen ovella......Mä poltan paljon kynttilöitä kun tykkään niiden valosta mutta kohta jätn koko homman ellen saa tuota kiljukaulaa hiljenemään.

Kun kesällä sain piikit ja ovet oli auki kaiken aikaa niin ihan sama kiljuminen oli kun menin tupakille. Minttu tietenkin innostuu ihan kamalasti ja juoksentelee edestakas ja pelkään että sekin alkaa kohta haukkumaan, onneksi se ei ole haukkuvaa tyyppiä.

Nyt sitten opetellaan Sirun kanssa tapoja eikä se pääse ulos ellei ole hiljaa..mä odotan tupakkini ja sytkärini kanssa ovella niin kauan kunnes Siru tajuaa olla hiljaa, sitten vasta mennään ulos. Siru ymmärtää hyvin mitä odotan siltä mutta tuollasta pakkomiellettä on vaikea karsia pois vanhalta koiralta. Olen yrittänyt siirtyä tulitikkuihin mutta se ei ole parantanut asiaa, Siru on ihan yhtä innostunut tulitikuista....Kyllä mulla on kestämistä....onneks en polta kun vaan kolmen kuukauden välein, muuten olisin tullu kuuroksi ajat sitten. Pitää vakavasti miettiä että lopetan kokonaan koko myrkkykääryleiden ostamisen koska Sirulle asia on niin suuri innostuksen aihe.

Minttu on kiltisti eikä metelöi koskaan mutta mä huomasin että Minttu on rasisti......se rakastaa ihan kaikkia koiria mutta kun se näkee tollerin niin se oikein kauhistuu...HEH...se ei vissiin tiedä olevansa itsekin tolleri. Täälläpäin näkee tollereita aika harvoin, kaikenlaisia muita koiria sitäkin enemmän, mutta ei se oikein siitäkään voi johtua....Siru vihas nuorempana vinttikoiria, se piti varsinkin niitä pikkuisia vinttikoiria ilmeisesti hyvinä alkupaloina ja yritti aina syöksyä kimppuun. Se tapa jäi siltä pois koulutuksella ja nyt Sirukin sietää jo mitä rotua tahansa ja on aina ystävällinen kun on vapaana, hihnassa se rähisee silloin kun Markku taluttaa sitä, ei ikinä silloin kun se on mun kanssani...Koirat on ihmeellisiä otuksia.

Markku sanoikin että Siru ei suojele mua kun se tietää kuinka pahansisuinen mä olen, mutta Markkua se suojelee...HÖH....Markku on omasta mielestään paljon "kiltimpi" kun minä....no joo...ehkä niin sitten. Mun mielestäni se johtuu siitä että mä koulutan noita elukoita, Markku tuppaa vaan antamaan nameja vaikka koira käyttäytyis kun kärttyinen susi.

Mintun kanssa ollaa menossa parin viikon päästä kuvauksiin ja sitten nähdään mitä sieltä löytyy..lonkat ja kyynärät kuvataan. Pitäis mennä myös silmäpeilaukseen tässä kohtapuoleen mutta sinne en ole vielä edes tilannut aikaa. Sillä ei nyt niin kiire ole, ainakaan Mintun silmissä ei tunnu olevan mitään vikaa vaikka tollereilla on silmäongelmia jonkin verran.

Mintun korvat on nyt olleet kunnossa mutta korvanlehdet aina joskus vähän punoittaa. Oon miettinyt Barf-ruokintaan siirtymistä. Pitäis yrittää jos se auttais asiaa. Luin siitä että se on auttanut monia koiria jotka on allergisia...mä vaan en oikein tiedä että onko Minttu allerginen vai ei koska sillä ei ole missään mitään kutinoita eikä ongelmia muuta kun niissä onnettomissa kärpäslätkissään....ja se käärmeenpurema voi edelleen vaikuttaa asiaan..

Nyt kun näyttää siltä että toi ihana valkoinen lumi sulaa samantien pois niin pitäis ostaa Mintulle sadetakki, sen turkki on niin mahtavan paksu että se ei kuivu millään se kulkee tuolla loskassa ja sateessa. Mintulla en ole ikinä pitänyt takkia kun se ei sellasta tarvi edes paukkupakkasilla, mutta sadetakki olis ihan hyvä olemassa.

Mä jo pelästyin muutama viikko sitten että meinaako se onneton alkaa vaihtaan talvikarvaansa kun alkoi karvoja irtoamaan. Keväällähän se vaihtoi lähes koko turkin kerralla niin että näytti vähän aikaa niin hoikalta ja sporttiselta. Karvoja lähti sillon koppakaupalla mutta onneksi nyt oli vaan sellanen ihan pieni karvanvaihto ja nyt on karvat taas ihan tiukasti nahassa kiinni.

Minttu näyttää aina hyvältä koska sen karva on niin hienon kiiltävää ja tummanpunaista...karvansa puolesta se olis ihan tollereiden huippumalli, mutta ehkä kärpäslätkäkorvat pudottais pisteitä jonkin verran...mä olen miettinyt että vien sen kerran näyttelyyn kunhan tässä kerkiän ja saan opetettua sille vähän näyttely tapoja. En usko että se osa seistä niinkun pitäis...enkä mä onneton edes tiedä miten sen pitäis seistä...

                                         

(Viljo) MIKS nää rasittavat pienet ipanat, joita meille tulee kaiken aikaa vaan lisää - tunkee aina suoraan suuhun?

                                            

(Metku) HAA!!! Matonen ja kananraato näkyvissä (kananraato) Huokaus-ei ole helppoa olla tän perheen kumileluna...(Matonen) Totta turiset kuminen kohtalotoverini...

                                              

(Manu) Ja mä kun en päästä irti vaikka mun leuat jäis tähän köyteen kiinni ja silmä pullahtais päästä.....MÄ OLEN TERRIERI!!!!!

                                                

(Metku) MMMMMM...Makoisa possulelu...Pitää katsoa että noi muut ei saa napattua tätä multa..