Ulkona sataa lunta taivaan täydeltä..niin onhan kohta jo toukokuu joten ehkä heinäkuussa meidän parin metrin lumikasat sulavat pihasta...tai ehkä se on nyt sitten se jääkausi joka on tulossa...hmmm...

Mauri-Antero mököttää tiiviisti pehmeässä häkissään ja valittaa välillä kun ei pääse pois kun tarkkaan vahdittuna.  Manu satutti jossain selkänsä ja nyt sen pitää pysyä paikoillaan ilman riehumista ja hyppimistä, ei edes sohvalle saa hypätä. Kovat kipulääkkeet pistettiin piikillä ja nyt on menossa jatkohoitona kipulääke ja täysi hyppimis/riehumiskielto. Mauri-Anterohan ei ihan ole paikallaanolevaa sorttia ja heti kun se pääsee häkistä niin se yrittää loikata sänkyyn tai sohvalle tai muuten juoksentelee ympäriinsä. Sitten kivut iskevät ja Manu makaa  surkena koipi pystyssä ja valittaa - joten ainoa mahdollisuus oli sulkea Manu häkkiin muutamaksi päiväksi. Nyt on vaan kyse siitä että onko kipu vain revähdys vai voisiko takana olla jotain vakavampaa...esim. selkärankatyrä joka vaatii pikaista leikkausta jos alkaa tulemaan neurologisia oireita.

Joten Manua pitää seurata kaiken aikaa ja jos jotain outoa ilmenee niin siinä sekunnissa leikkaukseen

                                   

Eläinlääkäri oli vahvasti sitä mieltä että kyseessä on pelkkä revähdys koska kaikki neurologiset testit olivat täysin puhtaat, mitään neurologiseen viitttaavaa ei onneksi löytynyt. Manu miettii varmaan itsekseen että mitä pahaa hän on tehnyt kun on joutunut vangiksi häkkiin....sorry vaan Maukka - mutta en ota riskiä että sattuu vielä pahemmin. Lääkärin selvä ohje oli että Mauri-raukan on oltava häkissä niin että se ei pääse hyppimään eikä riehumaan ennenkuin selkä on todellakin kokonaan parantunut ja sitten ensi viikolla fysioterapeutille joka katsoo ja hoitaa jämähtäneet lihakset.

Joo ja maanantaina on Mintulla edessä leikkaus...lopulta päädyin siihen sterilisaatioon muutaman vuoden harkinnan jälkeen. Minttu itsekin kärsii juoksuistaan ja täytyy myöntää että niin kärsii koko lauma ja myös me ihmiset. Mintusta tulee kiukkuinen mörnöttävä peto kun sillä on juoksu ja silloin muu lauma saa hyvin äkkiä hammasta jos lähestyykin Minttua. Vain Sirulle se ei ikinä ole näyttänyt mieltään. Ei myöskään meille ihmisille

Joten pahassa tapauksessa mulla on ensi viikolla kaksi koiraa jotka vaatii erityisvalvontaa. Minttu ei onneksi välitä pätkääkään siitä vaikka sillä olis pönttö päässä...mutta silloin on suojeltava Manua jota ei uskalla vielä jättää kotiinkaan koska sen lempparipaikka kotona on Timon ruokapöydällä katselemassa pihassa kulkevia ihmisiä  Manu kun ei saa vielä ensi viikollakaan hyppiä holtittomasti niin täällä sen on oltava pönttöpää-Mintun kanssa.....ÄÄÄÄKKKSSSS!!!!!!!

Kevättä tässä odotellaan ja lämpimiä kelejä....mun kukantaimeni kasvaa varastossa liian isoiksi kun en ole päässyt vielä koulimaan niitä. Tänä vuonna laitoin aivan valtavan paljon siemeniä ja laskin että yksittäin koulittavia on lähes tuhat ja sitten on vielä lobeliat + muut joita voi koulia isommissa töppäissä. Kasvihuoneen saan kyllä lämpimäksi mutta en tarkene koulia noita hemmetin kasvejani terassilla kun on niin hitsin kylmä.

Ja sitten mä otin tatskan käteeni ja sen pitää parantua kokonaan ennenkun voin rällätä mullan kanssa. Mä olen aina halunnut tatuointia ja nyt kun sain Annelta joululahjaksi lahjakortin tatuointi liikkeeseen niin nyt mulla sitten on se tatuointi  - Mä en ollenkaan aatellut kuinka pitkä jälkihoito tuollasessa tatskassa on. Sitä pitää pestä ja rasvata vähän väliä, se ei saa kuivaa ollenkaan ennenkuin ruvet on kaikki lähteneet pois. Se on siis verrattavissa avohaavaan tai palohaavaan.....Mitään sidettä siinä ei saa pitää eikä myöskään suositella vaatetta sen päällä joten mitenkäs ne joilla on koko selän tai kröhm....vaikkapa intiimialueen tatuointeja hoitaa tän loppuhoidon? Entä jos laittaa takapuoleensa tatskan...pitää olla pylly paljaana ja istumatta kolme viikkoa 

Mä kuljen kaupassa hihat käärittynä niin kaipa ihmiset katsoo että tuo nyt haluaa näyttää että sillä on TATUOINTI ...jumankekka en mä nyt sen takia sitä näkyvillä pidä Nyt mä ymmärrän miks joskus oon nähnyt että toppatakin hiha on ylhäällä ja kädessä on tuoreen näköinen tatska...oon aina aikaisemmin aatellut että ompa tollo tyyppi kun pitää näytellä kaikille uutta kuvaansa. 

Mutta myönnän että tatuointiehin voipi tulla vaikka himo..mietin jo miten jatkaisin tuota kuvaa koko käden ympärille...en siis missään tapauksessa isoa kuvaa käteen vaan jotain pientä kivaa tuohon käden ympärille.....Niin ja nilkkatauointi olis kanssa kiva.....

No joo...ehkä mä yritän vähän rauhottua. Oon tehnyt remppaa tänne työhuoneeseeni nyt kun työhuone ei enää ole ihan täynnä yhdistyksen mappeja plus. muuta yhdistyksen roinaa....Maalasin katon valkoiseksi kun se oli kuusipanelia ja tummunut ajan myötä. Sitten oon repinyt nyt tapetit irti ja laitan yhden seinän huomiotapetin ja muut seinät maalaan valokoiseksi. Kävin kyselemässä omasta valokuvasta tehtyä tapettia mutta hinta oli kyllä ihan liian kallis näin työhuoneen seinään. Nyt tää huone on täydessä kaaoksessa ja odottaa vaan sitä tapetointia ja maalausta. Markku on työmatkalla pohjoisessa joten tapetointi ainakin saa jäädä siihen että sekin on kotona, mä kun en ole maailman paras tapetin laittaja 

Mä kun en ole vienyt huonekaluja täältä pois vaan siirtelen niitä tarpeen mukaan joten nyt tällä hetkellä kirjahylly seisoo keskellä lattiaa ja hyllyn laatikot on tietokonepöydän alla..vähän hankala kun yrittää kirjoittaa....Tää tietsikkanurkkaus siirtyy toiseen paikkaan ja sen takia tää kohta tehdään viimeksi. Tavaraa on pöydällä parin metrin pinoina.....

En ole ottanut yhtä ainutta valokuvaa huhtikuussa, en vaan ole ehtinyt keskittyä sellaseen....edes koiria en ole kuvannut yhtään. Mä vaan jotenkin odotan vaan sitä kevättä ja lämmintä keliä....

Eilen kävin piikeillä kipupolilla ja oottelenkin nyt sitä piikkikuumetta joka yleensä aina botoxista mulle tulee. Ihma kyllä mitään oireita ei ainakaan vielä ole....hmm..jos se neurologi laittoikin 20 piikkiä suolavettä mun niskaani.....

Jumankekka mutta ulkona on varsinainen lumimyrsky, tuulee niin että puut taipuu melkein maahan asti ja lunta tulee ihan taivaan täydeltä.... Piti lähteä noiden "terveiden" koirien kanssa lenkille, mutta taidan jättää väliin....Minttu on ollut nyt ihan hepuli kun se ei jaksa käsittää miks pitää olla hissun kissun, en anna niidenkään riehua koska manu kuitenkin innostuu jos isommat riehuu. Joten olen sitten hiljaa koneella niin koiratkin on hiljaa makaamassa kuka missäkin. Manu tietty omassa turvapesässään.

Heti kun vähääkään nousen tästä niin Minttu saa todellisen hepulin, eihän terve vilkas koira jaksa olla vaan hiljaa paikoilaan varsinkin kun on aina tottunut siihen että mennään metsään ja juostaan ja riehutaan sydämen kyllyydestä Myös Siru on levottomamman oloinen koska sekään ei nyt ole saanut tarpeeksi liikuntaa. Ja koska se on aina tottunut riehuun Manun kanssa niin sitä ottaa pattiin kun kaveri pidetään vaan häkissä. 

Siitä huolimatta en kyllä nyt lähde tuonne myrskyyn tän just piikitetyn niskani kanssa....

                            

                              

Töitä olis ihan sairaan paljon kun vaan sais itseään niskasta kiinni ja sais tehtyä jotain...toi Manun juttu kuitenkin huolestuttaa niin paljon että en osaa keskittyä mihinkään.....tollaset selkäongelmat voi olla pitkällisiä juttuja vaikka Manu nyt näyttääkin pirteältä mutta ei se normaalisti vieläkään kävele eikä istu.

Ja sitten Mintun leikkaus..no onhan se terve vahva koira mutta ainahan nukutuksessa on omat riskinsä...ja sitten ens viikolla meen itsekin pariks päiväks sairaalaan kun on lopputarkastus ja tähystys nukutuksessa tuosta mun leikkauksestani......ööhh tai oikeastaan leikkauksistani......kolmehan niitä sitten lopulta oli.

Joten me ollaan sitten molemmat Mintun kanssa taju kankaalla ensi viikolla, Mintturalta lähtee ylimääräiset retaleet ja mun syynätään muuten vaan ...  kiva kiva.... - kumma että murehdin enemmän noitten karvaisten kavereiden juttuja kun omaa nukutustani ja tuloksiani  -Oliskohan mullekin syytä laittaa pönttö päähän kuten Mintullekin--onko sellasia ihmiselle sopivia pönttöjä......Ai niin mä unohdinkin että oon kyllä tavallinen pönttöpää ilman näkyvääkin pönttöä...

Jumankekka mä taidan lähteä rypemään lumikylpyyn tuonne pihaan - enää ei näe muutamaa metriä kauemmas kun lunta tulee ihan kaatamalla....Kyl kevät on IHANAA aikaa